تفاوت دزدگیر آژاکس با سایر دزدگیر ها

دزدگیر های قدیمی را فراموش کنید!

قابل اعتماد، قدرتمند، آژاکس

عملکرد

با دزدگیر های هوشمند آژاکس چه کار هایی می توان انجام داد؟

دزدگیر آژاکس(Ajax) را می توانیم هم رده‌ی قدرتمند ترین سیستم های امنیتی دنیا دانست، سیستمی که از پس چندین کار همزمان بر می آید. ازجمله مهم ترین کاربری های آن می توان به اعلام سرقت، تشخیص آتش سوزی و اعلام حریق، تشخیص نشت آب و… اشاره کرد. شما به راحتی می توانید هر سنسور یا افزودنی دیگری را چه قبل از خرید و راه اندازی کامل دزدگیر آژاکس چه بعد از آن، به سیستم امنیتی آژاکس خود اضافه کنید. دزدگیر هوشمند آژاکس را به راحتی می توانید با چند کلیک بر روی تلفن همراه خود متصل و از آن استفاده کنید.
توانایی های دزدگیر آژاکس

آیا سنسور های آژاکس در فاصله زیادی از هاب نیز کار می کنند؟

در آزمایش ها حداکثر فاصله ی بین هاب و سنسور های آژاکس در فضای باز ۲۰۰۰ متر اندازه گیری شده است، اما در عمل با توجه به وجود موانع امکان دارد این مقدار متفاوت باشد. شما می توانید برای اطمینان خاطر بیشتر از سیگنال دهی مناسب با استفاده از اپلیکیشن آژاکس قدرت سیگنال را آزمایش کنید و بهترین مکان را برای نصب سنسور مور نظر بیابید.
دامنه پوشش دزدگیر آژاکس

باتری سنسور ها هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض دارد؟

برق مورد نیاز سنسور های دزدگیر آژاکس از طریق باتری های از پیش نصب شده در سنسور تامین می شود، بر خلاف اکثریت دزدگیر های اماکن که از طریق یک اتصال سیمی تغذیه می کنند. برای بالابردن عملکرد سیستم آژاکس و راحتی شما، در این دزدگیر از پروتکلی استفاده شده است که عمر باتری سنسور های آژاکس را تا ۷ سال افزایش می دهد. دزدگیر هوشمند آژاکس می تواند تا ۷ سال بدون نیاز به تعویض باتری از محل کار یا منزل شما محافظت کند.
عمر باتری های دزدگیر آژاکس

از چه طریق از وضعیت باتری ها مطلع شویم؟

در صورتی که عمر باتری سنسور آژاکس به سطح بحرانی برسد، آژاکس برای اطلاع دادن به شما پیامی برایتان ارسال می کند. اما هر زمان که بخواهید می توانید با مراجعه به اپلیکیشن آژاکس و ورود به قسمت تنضیمات سنسور مورد نظر وضعیت باتری سنسور را مشاهده کنید.
ارسال اعلان سریع در دزدگیر آژاکس

چگونه می توانم دزدگیر آژاکس را کنترل کنم؟

ساده ترین راه اپلیکیشن آژاکس می باشد که بر روی سیستم عامل های اندروید و آی او اس نصب می شود و می توانید از آن استفاده کنید. علاوه بر اطلاعاتی که در اختیار شما گذاشته می شود، می توانید از طریق اپلیکیشن دسترسی به پنل مسلح و غیر مسلح کردن دزدگیر آژاکس داشته باشید(مهم ترین اطلاعاتی که به آن دسترسی دارید: وضعیت سیگنال، سطح باتری و دما). علاوه بر این ها سیستم دزدگیر آژاکس می تواند از طریق صفحه کلید و ریموت کنترل نیز مسلح یا غیر مسلح شود.
کنترل از راه دور دزدگیر آژاکس

آیا دزدگیر آژاکس از سناریو های برنامه ریزی شده پشتیبانی می کند؟

سیستم خانه هوشمند آژاکس که شامل دستگاه هایی مثل: سوئیچ هوشمند، رله هوشمند و پریز هوشمند می شود، می تواند در هنگام ایجاد هشدار، مسلح یا غیر مسلح شدن سیستم دزدگیر آژاکس طبق برنامه ای که برای آن تعریف کرده اید، عمل کند. همچنین دزدگیر آژاکس (Ajax) می تواند طبق برنامه ریزی زمانی مسلح یا غیر مسلح شو و یا از طریق کلید های کنترل اتوماسیون خانه هوشمند را کنترل کند.
سناریو های خانه هوشمند در دزدگیر آژاکس

آیا آژاکس با مشاهده ی یک گربه یا ربات به من هشدار می دهد؟

سنسور های حرکتی دزدگیر آژاکس (Ajax) از یک الگوریتم دیجیتال برای تشخیص حرکت انسان استفاده می کند. دزدگیر آژاکس هشداری برای حیوانات خانگی که کمتر از ۵۰ سانتی متر قد و ۲۰ کیلوگرم وزن دارند، ارسال نمی کند.
مصونیت حیوانات خانگی در دزدگیر های آژاکس

آیا امکان مدیریت کاربران سیستم امنیتی آژاکس وجود دارد؟

بله، اگر شما مدیر سیستم باشید و دسترسی به تنظیمات داشته باشید می توانید کاربران جدید را اضافه، کاربران قبلی را حذف و یا دسترسی هر کدام از کاربران را به بخش های مختلف سیستم مدیریت کنید. حداکثر تعداد کاربرانی که می توانید به یک سیستم دزدگیر آژاکس (Ajax) اضافه کنید ۹۹ نفر می باشد. این کاربران می توانند از اعضای خانواده، دوستان، همکاران و یا حتی مراکز مانیتورینگ باشند.
مدیریت کاربران دزدگیر آژاکس
مدیریت کاربران دزدگیر آژاکس

آیا آژاکس امکان اتصال به دوربین های مداربسته را دارد؟

دوربین های مداربسته یا DVR ها را می توانید از طریق P2P به اپلیکیشن آژاکس متصل کنید. دوربین های مداربسته یا DVR های یونی ویو، داهوا، هایک ویژن را می توانید از این طریق به اپلیکیشن آژاکس متصل کنید. اگر دوربین مداربسته یا DVR شما از P2P پشتیبانی نکند می توانید از پروتکل RTSP استفاده کنید
اتصال دوربین های مداربسته به دزدگیر آژاکس
اتصال دوربین های مداربسته به دزدگیر آژاکس

اعلان ها

دزدگیر آژاکس در شرایط هشدار از چه طریقی من را مطلع می کند؟

سیستم دزدگیر هوشمند آژاکس (Ajax) از طریق تماس و پیام کوتاه ( در صورتی که سیم کارت در هاب وارد شده باشد) مدیر سیستم امنیتی آژاکس و کاربران را از هشدار ها مطلع می کند. همچنین تمامی اعلان ها از طریق نوتیفیکیشن در اپلیکیشن های آژاکس نیز برای کاربران ارسال می شود. این مسئله که از چه طریقی و کدام کاربران اعلان هارا دریافت کنند را می توانید از طریق اپلیکیشن آژاکس تنظیم کنید.
ارسال نوتیفیکیشن دزدگیر آژاکس

دزدگیر آژاکس چگونه سریعا هشدار هارا ارسال می کند؟

کنترل پنل مرکزی دزدگیر آژاکس (هاب) به طور مداوم در ۲۴ ساعت شبانه روز در حال کنترل وضعیت سیستم و سنسور ها می باشد. به همین دلیل اگر مشکلی رخ دهد یا یکی از سنسور ها خطری را تشخیص دهد سریعا هاب اطلاعات آن را دریافت و برای کاربر ارسال می کند. کاربران از طریق تماس، پیامک، و یا اعلان های اپلیکیشن از این تغییر وضعیت مطلع می شوند. تمامی این اتفاقات در کمتر از یک ثانیه رخ می دهد.
نحوه ارسال هشدار ها در دزدگیر آژاکس
نحوه ارسال هشدار ها در دزدگیر آژاکس

جلوگیری از خرابکاری

اگر اتصال آژاکس با اینترنت قطع شود، چه اتفاقی می افتد؟

در حالت آفلاین دزدگیر هوشمند آژاکس همانند تمام سیستم های امنیتی حرفه ای عمل می کند. سنسور ها دائما در حال بررسی محیط هستند و اطلاعات را به هاب ارسال می کنند. اگر خطری وجود داشته باشد دزدگیر آژاکس زنگ خطر را فعال می کند.
اگر اتصال اینترنت دزدگیر آژاکس قطع شود چه اتفاقی می‌افتد؟

با قطع شدن برق سیستم امنیتی آژاکس متوقف خواهد شد؟

جواب قطعا خیر می باشد، دزدگیر آژاکس حتی در هنگام قطعی برق هم می تواند به درستی قبل فعالیت خود را ادامه دهد و امنیت منزل و محل کار شما را تضمین کند. تمامی سنسور ها از طریق باتری تغذیه می شوند و یک باتری پشتیبان نیز در هاب وجود دارد. وجود این باتری پشتیان تا ۱۶ ساعت عملکرد مطمئن هاب را فراهم می کند و زمانی که دوباره هاب آژاکس به برق متصل شود به صورت خودکار باتری پشتیبان را شارژ می کند.
قطعی برق در سیستم دزدگیر آژاکس

آیا می توان دزدگیر آژاکس را هک کرد؟

دزدگیر های آژاکس یک اکو سیستم بسته دارند. ما با جایگزینی الگوریتم ها و راه حل های استاندارد نقص های یک سیستم امنیتی را تا حد ممکن برطرف کرده ایم. ما یک نرم افزار بسیار کاربردی طراحی کرده ایم که از فناوری ارتباط رادیویی Jeweller که دارای چند لایه ی محافظتی می باشد بهره می برد.
در دزگیر های آژاکس از سیستم عامل مالویچ(Malevich) استفاده شده است که در برابر حمله ی ویروس ها و هکر ها بشدت ایمن است. برای جلوگیری از هرگونه حمله سایبری به سیستم های امنیتی آژاکس در آینده، به طور مداوم در حال آزمایش کردن سیستم هستیم تا بتوانیم از نفوذ هر گونه عامل خارجی در سیستم آژاکس جلوگیری کنیم.
هک کردن دزدگیر آژاکس

آیا می توان ارتباط دزدگیر آژاکس را با سرور ابری مسدود کرد؟

برخلاف تمام سیستم های امنیتی بی سیم و سیمی، دزدگیر آژاکس از کانال های ارتباطی چندگانه برای ارسال هشدار ها و اطلاعات سیستم استفاده می کند. سیستم امنیتی آژاکس به طور خودکار بین کانال های ارتباطی جا به جایی انجام می دهد. اگر متجاوزان بتوانند در شبکه سیم کارت اختلال ایجاد کنند آژاکس سریعا از طریق شبکه سیمی ارتباط خود را با سرور ابری برقرار می کند. حتی اگر کابل ها بریده شود هاب می تواند از طریق شبکه Wi-Fi به سرور متصل شود.
مسدود کردن ارتباط دزدگیر آژاکس

آیا می توان ارتباط رادیویی بین هاب و سنسور را مسدود کرد؟

نه بدون این که شما متوجه بشوید! هاب تمام سنسور های سیستم امنیتی آژاکس را کنترل می کند. هر زمانی که سیگنالی از حداقل یک سنسور دزدگیر آژاکس دریافت نشود، سریعا زنگ خطر به صدا در آمده و برای کاربران هشدار قطع ارتباط ارسال می شود. علاوه بر این هاب آژاکس میزان متوسط نویز موجود در محل را به طور مداوم اندازه گیری می کند و در صورت بالا بودن سطح نویز که ممکن است به صورت عمدی اتفاق بیوفتد به شما هشدار خواهد داد.
مسدود کردن سیگنال دزدگیر آژاکس
مسدود کردن سیگنال دزدگیر آژاکس

آیا می توان سیگنال های رادیویی آژاکس را رهگیری کرد؟

قبل از این که هر سیگنالی در دزدگیر آژاکس بین هاب و سنسور ها رد و بدل بشود توسط الگوریتم ASE و شناسه مختص به هر دستگاه قفل و رمز گذاری می شود. پس رهگیری و جعل سیگنال آژاکس تقریبا غیر ممکن است.
جعل سیگنال های دزدگیر بی سیم آژاکس
جعل سیگنال های دزدگیر بی سیم آژاکس

حریم خصوصی

سیستم آژاکس چه اطلاعاتی را جمع آوری می کند؟

دزدگیر آژاکس تنها اطلاعاتی را جمع آوری می کند که در بهبود و ارتقا قابلیت های آن نقش داشته باشد. تمام اطلاعات نیز به صورت تکه تکه و رمزگذاری می شوند و به سرور ابری آژاکس ارسال می شوند. البته تا کاربر اجازه دسترسی را صادر نکند هیچ کدام از این اتفاقات نخواهد افتاد و تمامی اطلاعات فقط در حافظه دستگاه ذخیره خواهد شد.
دسترسی های دزدگیر آژاکس

سلامتی و بهداشت

آیا سیگنال های رادیویی روی سلامتی افراد مخصوصا مردان تاثیر منفی می گذارند؟

در جواب باید بگوییم که موارد بسیاری وجود دارد که بر روی سلامتی افراد مخصوصا آقایان تاثیر می گذارند. به عنوان مثال بی تحرکی، مصرف مواد مخدر، الکل و رژیم های غذایی نامناسب از عوامل بسیار مهم هستند که سیگنال های رادیویی دزدگیر آژاکس در هیچکدام از این دسته ها قرار نمی گیرند، پس این سوال غلط می باشد.
سیستم امنیتی آژاکس کاملا سازگار با محیط زیست بوده و تمامی گواهینامه های اتحادیه اروپا را نیز دارد، پس به هیچ عنوان خطری شما را تهدید نمی کند.
آیا سیگنال های رادیویی آژاکس برای سلامتی مضر هستند؟

خدمات

اگر من در خانه نباشم چه کسی به زنگ‌خطر واکنش نشان می‌دهد؟

از لحاظ تئوری شما می‌توانید به همسایگان دسترسی به سیستم امنیتی آژاکس خود را بدهید. در این صورت اگر زنگ‌خطر فعال شود همسایگان شما نیز مطلع شده و سریعا خود را به منزل شما می‌رسانند. اما توصیه ما به شما این‌است که دسترسی سیستم آژاکس را به افراد متخصص در این زمینه واگذار کنید. به عنوان مثال به نگهبان ساختمان و یا حتی شرکت‌های امنیتی که در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت دارند.
واکنش سریع دزدگیر هوشمند آژاکس

دزدگیر آژاکس در ماه چه مقدار برای من هزینه دارد؟

سیستم امنیتی آژاکس زمانی که مانند یک دزدگیر حرفه ای عمل می‌کند هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد. اگر شما در‌نظر داشته باشید که به سیستم امنیتی آژاکس خود از راه دور دسترسی داشته باشید; تنها هزینه اندکی بابت اینترنت این دزدگیر باید پرداخت کنید.
هزینه دزدگیر آژاکس چه قدر می باشد؟

برای خرید دزدگیر آژاکس از کجا باید شروع کنم؟

ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم!